Benjamin Rud Elberth - fang mig på 23961545 eller på benjamin@elberth.dk - Stolt ejer af det politiske digitale bureau Digitaltaktik.dk. Taler om digital kommunikation i dit tv. Rådgiver om sociale og digitale medier. Du er havnet på min blog og mine meninger.

Service, der får mig til at ville virksomheden

Medgivet. Mit meget hårde blogindlæg “Disrupt min bare røv!” fik nok mange visninger og skabte stor diskussion, men det var ikke specielt konstruktivt. Det får jeg lidt slag for her.

Men så lad mig give den anden side af historien. Den, hvor jeg konstruktivt fortæller, hvad jeg mener er god service, og helt konkret, hvordan man gør. Altså det der med at få skabt et brand, hvor kulturen er gennemsyret af, at virksomheden vil.

Det gør jeg bedst med de brands, hvor jeg altid lægger mine penge og aldrig kigger på pris. Jeg har ikke rådgivet kunderne og har udelukkende valgt at handle der igen og igen, fordi de har forstået, hvad det handler om:

    • Dinero – Jeg har været iværksætter og firma-ejer to gange. Første gang uden Dinero. Anden gang nu med Dinero. Nogle af mine venner, der stadig går og sender deres fysiske bilag til deres revisor og sidder og momsafregner selv, snyder virkelig sig selv for overblik og overskud. Jeg fik et gigantisk chok, da Dinero blev solgt, men det ser ud til, at kulturen er så stærk, at intet er ændret. Helt konkret: For det er ikke produktet i sig selv, der får mig til at betale med glæde. Jeg har oplevet at melde ting ind, som var irriterende, og de har skrevet pænt tilbage, at de ville tage det med i næste udviklingsrunde og se, om der blev plads til, at det blev prioriteret. De lover ikke for meget, men lover at se på det. Oprigtigt. Og så er de utroligt stærke i supporten, hvor de svarer igen og igen. Og det er relativt nemt for dem, fordi de har et fremragende produkt, men også er funderet på en kultur, hvor de forstår iværksættere. Det er iværksætterkultur til iværksættere.
    • Min advokat hos http://sanktpetri-advokater.dk – Jeg har brugt dem af flere omgange. Og de er så imødekommende og anti-advokat-nitty-gritty-agtige, at jeg har lyst til at betale uden at blinke. Jeg har lyst til at skrive til dem, at de godt kunne være mere gennemskuelige ift. hvordan man kontakter hvilken advokat, men når man først er inde og har sine forskellige specialist-advokater til hver sin ting, uanset om det er at stifte selskab eller at kigge lejekontrakter igennem, så kører det upåklageligt.
    • Min kioskmand på Jesper Brochmands Gade på Nørrebro. Hans priser er gigantisk høje. Og det skal de også være – for han står der klokken 21 om aftenen og har alt, og alt er i tip-top-stand. Uanset hvem der står hos min kioskmand har de samme imødekommende smil og går virkelig op i at hilse pænt på mine fire unger. Jeg tror halvanden liter sodavand koster 35 kroner derinde. Jeg er fuldkommen ligeglad. Han har lyst til at have sin kiosk, og han har oprigtigt lyst til at smile og gå på arbejde (dig deep. Har du også selv det? Hvis ikke, så skal du gøre noget).
    • Fribikeshop. Jeg har prøvet rigtig mange cykelhandlere. Men det er ligesom om, der bare er større kærlighed det sted. Jeg bruger primært dem på Nørrebro, og de går altid utroligt langt for at sikre, at jeg får min cykel repareret samme dag og sender sms med det samme de er færdige – med åbningstider i sms’en, så jeg kan se, om jeg kan nå derhen. Det er supergod service, og de oversælger ikke. Den pumpe, hvor de påstår, at den er nødvendig til min cykeltur i Frankrig viser sig at være nødvendig på min cykeltur i Frankrig.
    • Nettolager.dk – ALT virker. Alt er fremragende. Det er designet til, at det skal være let. Og der er ingen binding på de rum, så jeg kun betaler for det rum jeg bruger i den tid, jeg bruger det. Man går ind ad døren, tjekker ind på en skærm, kan købe en hængelås, kan få support på en telefon, hvor de svarer sødt, når man selv dummer sig. Aldeles fremragende. Det er som om de har sat sig for, at alting skal være let, fordi de ved, at det ikke er let at flytte. Jeg smiler, mens jeg bærer mine flyttekasser ind i deres rum.
    • Servicehuset. Mit rengøringsselskab. Hvor de er gearet til, at en børnefamilie med fire børn skal have flyttet aftalen hele tiden. Man kan hele tiden bestille mere eller mindre, og de svarer. Det er så forbandet vigtigt, at de svarer. Jeg har forbandet meget lyst til at tage min datter ud af den rideskole, hun går på, fordi de aldrig svarer, så man kan risikere at møde op til ridning lørdag, hvor det så bare er aflyst. Servicehuset kunne aldrig finde på at lade være med at svare. Det er derfor de med god ret kan kalde sig Servicehuset.

Kender du selv brands, der burde stå på listen, så skriv dem i kommentarfeltet (og lad være at skrive din gode vens virksomhed. Vær reel)?

 

About the author